O Reinventar do corpo na instalação coreográfica ImPermanências de Vera Sala
DOI:
https://doi.org/10.25770/artc.12184Palavras-chave:
body, contemporary dance, choreographic installation, Vera Sala, micropolitics.Resumo
A reflection on the reinvention of the body in contemporary dance, specifically in the choreographic installation ImPermanências (2004) by Vera Sala (SP), with special importance to the artist’s body movement. Some connections and possibilities of articulations are observed in this process of reinvention, dialoguing with the notion of body without organs, created by Antonin Artaud, as well as with the notion of micropolitcs created by Félix Guattari. The discovery of possibilities of reinvention of the body occurs in a process regulated by relations between different artistic poetics and between body and environment.
Reflexão sobre a reinvenção do corpo na dança contemporânea, mais especificamente na instalação coreográfica ImPermanências (2004) de Vera Sala (SP), com especial relevância à movimentação corporal realizada pela artista. Observa algumas conexões e articulações possíveis nesse reinventar, dialogando com a noção de corpo sem órgãos, de Antonin Artaud, bem como com a de micropolítica de Félix Guattari. O encontro com possibilidades de reinvenção do corpo ocorre em um processo pautado por relações entre poéticas artísticas distintas e entre corpo e ambiente.
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